Osaamisperusteisuuden ja oppimisen arvioinnin työpaja (på finska)
Mitä osaamisperusteisuus voi olla toimintatapana kansanopistossa?
Miten osaamistavoitteet ja arviointikriteerit määritetään?
Miten osaamisen arviointia toteutetaan käytännössä?
Koulutuksen tarkoituksena on luoda ymmärrystä siitä, mikä muuttuu siirryttäessä osaamisperusteiseen toimintatapaan ja parantaa valmiuksia toteuttaa osaamisperusteita koulutusta.
Koulutus toteutetaan osallistuja aktivoivin ja työpajamaisin menetelmin. Se koostuu kolmesta teemasta:
- Osaamisperusteisuuden merkitykset
- Osaamisperusteisen koulutuskuvauksen laadinta
- Osaamisen arvioinnin prosessi
Kuluttajana: lehtori, KT Päivi Kilja, Oulun ammattikorkeakoulu/Ammatillinen opettajankoulutus
Päivi Kilja on yksi kirjoittajista tänä vuonna julkaistavassa vapaan sivistystyön arviointioppaassa.