7.12.2023 14:00 – 15:30

Regionalt genomförande av Folkhögskoleåret för läropliktiga -webinarium 7.12. kl 14–15.30

Poika piirtää kansanopiston tunnilla.
Datum:
7.12.2023 14:00 – 15:30
Plats:
Teams-webinarium

Under webbinariet behandlas det regionala nätverket av folkhögskolor som organiserar Folkhögskoleåret-utbildningen och främjar dess erkännandet i den egna orten.

Årlig tilläggsanslag på tre miljoner euro tilldelas Folkhögskoleåret-utbildning, vilket möjliggör att elevantalet kan öka med 580 elever utöver de tidigare 650 ”elevplatserna”. Utbildning blir därför möjlig för cirka 1 230 elever redan från 2024. Hur når de folkhögskolor som anordnar Folkhögskoleåret-utbildningen de läropliktiga och får dem att delta i utbildningen? På vilket sätt kan vi nå det målsatta antalet elever? Dessa frågor kommer bland annat att tas upp i webbinariet.

Evenemanget kommer att innehålla fallpresentationer från EFO (Evangeliska folkhögskolan i Svenskfinland), Kanneljärven Opisto, Karkun Evankelinen Opisto och Rovala-Opisto. Under webbinariet får deltagarna diskutera och dela erfarenheter i guidade smågrupper.

Du kan anmäla dig till webbinariet, senast 5.12. via länken nedan.

Anmäl dig till evenemanget