TUVA – tutkintokoulutukseen valmentava koulutus

Undervisningsspråk

Finska

Utbildningsform

Utbildning som handleder för examensutbildning (HUX)

Utbildningsområde

Bildkonst, Media / kommunikation, Studiefärdigheter / personlig utveckling, Utbildning som handleder för examensutbildning (TUVA)

Beskrivning av utbildning

Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen opiskelusuunnitelma. Koulutus perustuu alkukartoituksen jälkeen opiskelijan henkilökohtaisiin tarpeisiin ja kiinnostuksen kohteisiin. Tutkintoon valmentavan koulutuksen tavoitteena on tukea opiskelijan jatko-opintojen ja uran valintaa, antaa opiskelijalle valmiuksia hakeutua lukiokoulutukseen tai ammatilliseen tutkintokoulutukseen, selkeyttää opiskelijan suunnitelmia jatko-opintojen ja työelämään liittyvien toiveiden ja tavoitteiden suhteen, vahvistaa opiskelijan edellytyksiä suorittaa ammatillinen tutkinto tai lukiokoulutuksen oppimäärä.